.

12 March 2014

Bahaya Betul TNB Buat Kerja

6
Wednesday, March 12, 2014
Bahaya betul TNB buat kerja. Bukan bahaya pada dia, bahaya pada pengguna juga. Kalau TNB punya orang, kerja dalam wayar hidup pun takde hal kan? Tapi kalau pengguna yang tak tau apa, tak ke bahaya. Ada ke patut dibiarkan je cable kat meter tu terjulur macam ni.

Cable dibiarkan terbukak.


Sepatutnya balut la dengan tape. Kalaulah ada budak-budak masuk bilik meter tu, tak ke mati kena kejutan letrik. 

Kat kawasan rumah aku ni banyak rumah tak didudukki. Rupa-rupanya TNB akan potong dan cabut meter rumah yang tak ada penghuni lebih setahun. Tapi kalau 2-3 bulan tak ada penghuni, mereka akan cabut fuse. 

Beberapa fuse yang dah dicabut.
Apa yang aku muskilkan, bilik ni dah la tak berkunci. Tempat laluan orang pulak tu. Boleh dia buat kerja macam ni. Orang yang baca meter ni pulak takkan tak bagitau pasal bahaya ni kan? Nak harapkan aku buat laporan, memang tidak la.. Nampak tak keselfishan aku di sini.. heheh.

Selamat bekerja dengan penuh dedekasi sahabatku yang kerja kat TNB. Jasamu dikenang. Kalau nak tau lokasi kat mana benda ni terjadi, rojer aku ye. 


About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

6 comments:

  1. Assalam... saya tengok pun mmg terserlah kebahayaannya hehee.. tp mmg betul, paling risau klu ada budak2 yg bermain2... malang tak berbau...

    ReplyDelete
  2. ish.. kena boleh hangus ni

    ReplyDelete
  3. Tunggu orang mati dulu baru dia bising kot. Bengap bertan-tan gak TNB nih ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa tu bersedialah jadi kambing hitam. trend zaman sekarang, nampak salah orang.. salah sendiri memang tidak la.

      Delete