.

09 September 2013

Musim Bunga Macam Kat Oversea

4
Monday, September 09, 2013
Sekali bukak pintu rumah, berwarna-warni pemandangan. Nampak indah berseri. Dengan matahari yang menyinar di pagi hari, pemandangan itu mendamaikan.

Rimbunan pohon berbunga

Kalau di oversea sekarang ni musim apa ye? Heheh, saya membayangkan suasana indah ni macam kat Korea. Dengan bunga-bungaan yang merimbun memenuhi setiap pokok. Orang tak pernah ke oversea la katakan.. Jakunnya lain macam sikit.

Tapi ni la dia.. Bukan kata fenomena tu cuma berlaku di negara empat musim je. Kat Malaysia pun dah mula ada. Saya tak pasti pokok bunga apa yang berbunga ikut musim ni. Nampak tumbuh subur elok je. 

Di sebalik keindahan itu, kesian pada makcik tukang sapu. Musim bunga ni adalah musim paling penat buat dia. Baru je menyapu, bunga gugur ditiup angin.

Bunga bersepah atas jalan


About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

4 comments:

  1. Replies
    1. memang cantik sangat la. kat oversea lagi cantik agaknya..

      Delete
  2. Replies
    1. kat malaysia cuma musim salji je belum tiba.

      Delete