.

11 February 2013

Cerita Hot, Bajet Hot

4
Monday, February 11, 2013
Ohhoo.. Ramainya suka jadi penyebar cerita. Petik sana, petik sini, copy sana, copy sini umpama wartawan hiburan tiga suku. Mana adab menulis? Semuanya campak ke longkang?

Ingat dengan bawak cerita hot, kita jugak jadi hot? Mana mungkin.. Orang tengok naik muak, naik menyampah. Kalaulah ceritanya berbeza dan dari sumber jelas ada juga kemafaan. Tapi kalau ia memetik sumber dari yang tak keruan, bukankah itu satu penghinaan?

Bawak-bawaklah mengucap. Takkan ke mana pun tulisan sebegitu. Paling hebat pun nanti di akhirat sana yang empunya diri akan tuntuk kat kita. Kenapa kau bawa cerita aku sebegitu rupa. Masa tu apa lagi yang mampu kita kata? Berilah pahala kita kepadanya. Lagi parah bila dah tiada pahala kita untuk diberi. Haaa.. Dosa pulak yang dapat.

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

4 comments:

  1. berapa banyak blog hang haa?? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh.. tak tau la. Kalau sifoo ada banyak blog. Apa salahnya saya pun turut jejak langkah sifoo ni kan.

      Delete