.

05 January 2013

Busuknya Bau Rokok

4
Saturday, January 05, 2013
foto : unikgaul.com
Amaran oleh Kerajaan Malaysia : Merokok Membahayakan Kesihatan.
Amaran oleh Majlis Fatwa Kebangsaan : Hukum Merokok Haram.

Saya kata, orang yang merokok memang busuk.

Tidak perlulah memberi alasan yang pelbagai untuk tidak berhenti merokok. Semua datang dari hati. Kalau dah perangai tu suka benda-benda busuk, memang susah nak ubah.

Tak dapat dibayangkan macam mana orang merokok boleh sedut bau taik tu masuk ke paru-parunya. Bangga pulak tu.

Bau rokok yang macam taik tu pun ada yang ketagih. Memang betul-betul tak faham la dengan perangai manusia ni. Baik pegi je ke ladang lembu, ambik tahinya dan hidulah puas-puas. Takdela membazir duit sampai beribu-ribu ringgit.

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

4 comments:

  1. tapi kalau dalam tandas, bau rokok lg aku prefer dari bau cirit

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. cirit memang tak blh blah bro. dua-dua pun tak prefer untuk dihidu.

      Delete
  2. Nasiblah hubby tak hisap rokok...legaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh ada juga orang lelaki tak isap rokok. ingatkan saya je.. hehehe

      Delete