.

17 August 2012

Selamat hari raya

0
Friday, August 17, 2012
Assalamualaikun salam sejahtera. Dah ramai yang balik kanpung? Mesti seronok kan beraya tahun ni.

Ada 3 perkara yang wajib kita buat masa raya ni.

1. Senyum selalu. Jangan masam masam muka tau. Sepenat mana pun kita melayan tetamu, jangan sesekali merungut.

2. Bawak air mineral, lampu picit dan payung dalam kereta. Pasti ia sangat perlu dikala kecemasan.

3. Keluarkan duit raya awal-awal. Musim-musim macam ni kadang-kadang atm tak ada duit. Seelok-eloknya keluarkan siap-siap di sini sebelum balik kampung. Nanti takde la terkecewa.

Semoga ramadhan yang kita tinggalkan memberi seribu pengalaman dan tarbiah terbaik buat kita. Bukan bermakna kita benci ramadhan, tapi bersyukurlah sebab berjaya mengharunginya. Sambut Aidilfitri dengan sederhana.

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

0 comments: