.

31 May 2010

Score A Program adalah sampah.

2
Monday, May 31, 2010
Salam sejahtera. Sekarang ni ramai yang cuba promosikan program
mengarut tu. Sedarkah anda bahawa anda sedang mempromosikan sesuatu yg
tak perlu. Apa yg anda cari sebenarnya adalah pengikut, yg blh bayar
ratusan ringgit utk anda ambil duit darinya bertopengkan Score A.
Sebenarnya siapa target market anda? Adakah pelajar sekolah di bandar
atau ibubapa di kampung2 pedalaman? Semuanya tak sesuai. Dgn harga
semahal itu mana mungkin orang kampung mampu. Lagipun berapa kerat sgt
org kg yg punya talian internet berkelajuan tinggi utk mereka gunakan
segala sistem tu? Begitu juga dgn org2 kaya. Kalau mereka adalah
target market anda, hentikanlah. Mereka lebih rela mengupah guru
tuisyen utk dtg rumah daripada membiarkan anak mereka mengadap
komputer sendiri. kan itu bukan satu pasaran yg tepat! Kalau golongan
pertengahan pulak, mereka lebih mementingkan nilai wang berbanding
produk. Byk lagi duit mereka nak guna utk keperluan lain. So sekarang
siapa sasaran anda? Dah semestinya golongan yg nak berniaga dgn
program ni. Produk ntah apa-apa, promot dan pancing orang dgn janji
keuntungan berganda kalau masuk dan cari orang. Ini menganiaya
namanya. Sedarlah insan yang terpedaya. Kembalilah ke pangkal jalan.

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

2 comments:

  1. Anonymous05 June, 2010

    Akhirnya kau suarakan juga tentang Score A ni. Sekali imbas cam bagus untuk anak-anak di kampung. Tapi bila direnung dalam-dalam, aku tak daya nak bawa benda ni ke kampung. Biarlah anak-anak di kampung belajar melalui cara lain. Jika dgn internet pun... banyak benda lain yang juga merupakan ilmu yg membantu masa depan diorang.

    --your bro in law--

    ReplyDelete
  2. sape ckp orang kampung xmampu nak biaya program ni?? kalau xmampu pun usahakan la gak..pelajaran adalah suatu pelaburan..education is an investment..kalau kau tak berjaya dalam score a, jgn la hina2..Tuhan marah..

    ReplyDelete