.

27 May 2010

Cara Nak Cover Malu

0
Thursday, May 27, 2010
1. Kalau t'sepak batu : Jangan terus bangun, sebaliknya anda baring dan terus guling mcm pejoget rap sehingga anda jauh daripada perhatian ramai.Lepas tue baru bangun bila tak de orang nampak.
2. Kalau t'jatuh beskal : Cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhlah lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak.

3. Kalau t'jatuh tangga : Terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.

4. Kalau t'jatuh dalam longkang : Pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda
seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

5. Kalau t'jatuh ketika nak naik bas : Jeritlah kuat-kuat.."oi! apa main tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di blakang anda.

6. Kalau t'jatuh di dpn bus sto p: Terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalau takde..baring terus sampai malam dan
takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula.

7. Kalau t'gelincir kat lantai licin : Tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda
sorang je yang dapat malu.Ye tak?....

Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia
terlalu manis untuk dikenang. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan. Andainya hadirnya cinta sekadar
untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah
berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Hidup ini indah jika kita tahu menghargainya. Tapi ia amat menyakitkan andainya kita
melaluinya sambil lewa...

p/s : sumber entry ini ialah email dari spammer yang selalu menghantar email kat aku.

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

0 comments: