.

21 January 2010

Siapa Peduli?

0
Thursday, January 21, 2010
Bismillah,
Dah hampir 2 tahun kabinet baru dibentuk. Tapi sapa yang peduli? Sapa yang  ambil peduli mana-mana menteri duduk portfolio yang ada. Entah-entah apa kementerian yang ada dalam kerajaan pun tak diambil tahu. Sapa yang nak peduli semua tu? Kita dah muak dengan kerenah mereka.. dengan telatah bodoh mereka. Bukan kita pandai, tapi kita yang tak pandai ni pun tahu perbuatan mereka kurang pandai dari kita yang tak pandai ni. Muak, jengkel, muntah dengan semuanya yang berlaku depan mata. Siapa peduli? Biarlah dia buat semua tu... aku tak peduli. Kita hidup ni pun dah besar rahmat. Kalau kita mati sapa yang ambil peduli? Entahla.... Jiran-jiran pun tak kenal.. tak peduli. Tak peduli dengan sekeliling kita. Kita pun tak peduli dengan mereka. Mereka lagilah tak peduli dengan kita.. Apa engkau peduli. Sapa peduli?

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

0 comments: