.

08 January 2010

Bodoh Dan Bahalul

0
Friday, January 08, 2010
Bismillahhirahmanirahim....
Isu kalimah Allah pastinya menaikkan darah umat Islam yang cintakan keamanan. Tapi disebalik itu mereka ni sangat BODOH. Hal yang macam tu pun nak buat protes jalanan. Aku percaya, lepas solat Jumaat tadi pasti ramai yang terkinja-kinja, terjerit-jerit membantah penggunaan nama Allah tu. Korang ni memang BODOH!!!.Yang korang buat perhimpunan tu menyusahkan orang lain tau tak? Jalan jem angkara kebodohan korang. Kesesakkan melanda jalan-jalan seluruh ibu kota. Apa semua ini. Tak der kerja lain ke korang buat demo cam tu? Seperti anjing menyalak bukit. Pernah ke selama ni perhimpunan jalanan mengubah apa-apa? Isu Gaza ko buat perhimpunan haram, isu minyak ko buat perhimpunan haram, isu lina Joy ko buat perhimpunan haram, isu kartika ko buat perhimpunan haram.... ada ke semua tu dapat diubah? Bangsa lain, umat agama lain dok gelak sakan tengok umat Islam yang BODOH dan Bahalul tu terkinja-inja atas jalan. Sedarlah sikit wahai umat Islam. Jangan mudah diperdayakan oleh mainan POLITIK. Biarlah orang yang lebih berkuasa menyelesaikan semua tu. Kalau diorang tak dapat mengubahnya kita pakat ramai-ramai ubah mereka semua.
Matlamat tak dapat menghalalkan cara. Cari cara yang lebih harmoni menangani segala masalah yang melanda. Jangan mudah diperkudakan oleh pihak-pihak tak bertanggungjawab. Jadi umat Islam yang pandai. Jangan jadi Umat Islam yang BODOH dan BAHALUL.
Wassallam.

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

0 comments: