.

23 June 2009

H1N1 Apa Dah Jadi?

2
Tuesday, June 23, 2009
Bismillah..
H1N1 makin menggila. Gila babi, selsema Babi.. Asalnya di luar negara, tapi kini Malaysia pun dah kena. Apa dah jadi dengan sistem keselamatan negara. Dapat ditembusi oleh penyakit dari luar itu. Tak cukup kuat ke penguatkuasaan dari pihak berwajib. Rakyat didahulukan... memang betul la.. rakyat dahulu yang kena penyakit ni.. barulah kerajaan ambik tindakan. Masa sibuk-sibuk virus tu merebak di luar negara apa tindakan kita? Kenapa takdikurantin saja orang yang masuk ke negara ni sampai comform tak ada virus tu dibawa masuk. Ni dah ada yang dikesan dijangkiti virus, barulah sibuk panggil penumpang yang disyakki dijangkiti untuk dikurantin. Masa tu dah tak guna la... virus tu dah merebak kat Malaysia. Seorang yang baru balik dari luar negara tu bukannya boleh dikawal pergerakkannya. Dari airport saja dah beratus-ratus orang dia jumpa. Masa tu la virus tu merebak. Napa la tak dikurantin masa turun dari kapal tu?? Pelik kan?? Demi keselamatan semua, hindari babi.. hindari majlis-majlis yang ramai orang untuk sementara waktu.. kalau nak keluar gunalah penutup hidung.. tapi jangan pakai topeng muka sampai disyakki perompak pulak.. okes salam sayang untuk semua. Wassalam

About the author

Aku Khairul Amran. Irul, Itu nama yang orang panggil aku sejak Aku kecik lagi. Dah besar ni orang suka-suka je panggil Amran..

2 comments:

  1. BABI a.k.a khinzir....
    dalam quran Allah dah sebut pasal keharamannya...cuma manusia shj yg xambil peduli...keharaman sesuatu itu mesti ada sabab musababnya...xkn Allah sengaja nak mengharamkannya...tgk skng apa yg terjadi....pikir2kan lah....

    :: tq krn follow blog saya....

    ReplyDelete